neddiesblogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna Carlsson - 3 oktober 2012 09:23

Förlossningen igår gick bra men tog väldigt lång tid till skillnad från förra gången då det bara tog tre timmar. Vid två började hon krysta väldigt mycket. Sen tog det lång tid innan den första valpen kom ut vilket var den vita pufftiken :)

En kvart senare kom den svarta puffhanen. Sen fick vi vänta i tre timmar tills nästa kom, det var en lång väntan! Men tillslut kom en svart klump och då var det inte bara en utan hon födde ut båda sammtidigt!! haha, gissa om vi blev förvånade. En svart nakentik kom och en svart pufftik, de är helt ljuvliga :') Rigmor har varit så himla duktig hela tiden, hon slickar och värmer dom.


         

Av Anna Carlsson - 2 oktober 2012 23:50

Förlossnigen har gått bra idag. Skriver mer imorgon och lägger upp fler bilder. Ska sova nu :)


 

Av Anna Carlsson - 1 oktober 2012 18:35

Har fått låna ett stetoskop av mammas arbetskamrat men har aldrig hört något innan, Men nu hör jag en valps hjärta :D Jämför med Rigmors hjärtslag och valpens slag är jättesnabba, så himla häftigt :D

Av Anna Carlsson - 1 oktober 2012 12:02

Just nu ligger Rigmors temp på 36.7 Så om hon har sin dipp nu så kommer valparna om ca ett dygn :D Spännande!!

Tog alla fyra och gick en promenad nu på morgonen, känns bra att gå lite längre när man ska iväg å jobba. Ska bara jobba i tre timmar idag så min bror kommer snart och ser eter Rigmor :) Hon slickar väldigt mycket på sin mage, så hon är väldigt duktig. Tror hon har läst graviditets boken flera gånger om. Förutom att hon fortfarande skuttar runt och hoppar.. man tror ju bäbisarna får hjärnskakning därinne :o haha


 

Presentation


Jag som har denna blogg heter Anna Carlsson och är 20 år. Jag har Chinese Crested uppfödning tillsammans med min mamma och vi älskar att åka på hundutställningar. Denna blogg handlar om mitt liv tillsammans med mina hundar och de äventyr vi åker på :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards